گندم

در این مطلب از سایت جسارت به فواید و خواص گندم در بارداری و بدنسازی می پردازیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.باید توجه داشته باشید که جوانه گندم بسیار مفید و پرکاربرد است

گندم یکی از پر مصرف ترین گیاهان در دنیاست.بهتر است بدانید که از متداول‌ترین مواد غذایی که در روز می‌خوریم این گیاه است، در واقع اغلب یادمان می رود نانی که می‌خوریم، بیسکوئیت یا کیکی که در میان وعده‌ها مصرف می‌کنیم و حتی ماده پایه ی بسیاری از مواد غذایی که ظاهراً ماهیت نشاسته‌ای ندارند نیز از گندم و آرد آن استفاده می‌ گردد. خوب است بدانید که گیاهی است مقوی، سرشار از ویتامین‌های گروه ب و غنی از یکسری  مواد معدنی می باشد.

 قهوه سبز ، خواص قهوه سبز , قهوه سبز چیست , قهوه سبز و لاغری , قهوه سبز نحوه مصرف

گندم ، خواص گندم , سبوس گندم , گندم در بارداری

نارنج ، خواص نارنج , نارنج و لاغری , لاغری و دیابت , خواص آب نارنج

گندمها (نام علمی: Triticum) از مهم‌ترین غلات است. این گیاه در گونه‌های وحشی و اهلی موجود است. از گیاهان گلدار تک‌لپه‌ای یک ساله و تیره گندمیان و از خانواده گرامینه‌ها است

نارنج و لاغری

گندم

قهوه سبز را چگونه بخوریم

بهتر است بدانید که دانه گندم عبارت است از  تخمی است که این گیاه از آن می‌روید و از سه قسمت تشکیل شده که در هنگام فرایند تولید آرد و آسیاب کردن جدا می‌شوند. در واقع اندوسپورم قسمت داخلی گیاه می باشد که 83 درصد وزن دانه می‌باشد و منبع اصلی آرد گندمی می باشد و بیشترین مقدار پروتئین، کربوهیدرات، آهن و ویتامین های گروه ب خصوصاً ب 1، ب 2، ب 3، اسیدفولیک را دارد. همچنین منبع خوبی از فیبر محلول می باشد.سبوس آن در حدود چهارده و نیم در صد وزن دانه گندم را تشکیل می‌دهد. لازم به ذکر است که در آرد کامل گندم موجود است و به تنهایی هم خریداری می‌ گردد. سبوس دارای فیبر، مقدار کمی پروتئین و مقادیر قابل توجهی ویتامین ای، ویتامین‌های گروه ب، مواد معدنی، آنتی اکسیدان ها و فیتوشمیکال می باشد.

آلو بخارا در بارداری

گندم ، خواص گندم , سبوس گندم , گندم در بارداری

آلو بخارا

برای رفع بیماری های پوستی، استفاده از آن بسیار مفید است. برای تقویت کودکان حتما در وعده های غذاییشان از این گیاه استفاده کنید. این گیاه برای درمان بیماری های پوستی از قبیل ورم پوست بسیار مفید است.

آلو سیاه , آلو سیاه خشک , آلو سیاه و دیابت , آلو سیاه در بارداری , خواص آلو سیاه

انواع آرد گندم

آلو سیاه در بارداری

بهتر است بدانید که  آرد غنی شده اغلب دارای چهار نوع اصلی از گروه ویتامین‌های ب (ب 1، ب 2، ب 3 و اسیدفولیک) می‌باشد که به مقدار معینی از آرد گندم کامل، به میزانی که به طور طبیعی در گندم وجود دارد  افزوده می‌شود. قابل ذکر است که  آرد سفید که برای سفید شدن در معرض گاز کلراید یا پروکسید بنزوئیل قرار می‌گیرد و درخشان  می‌شود.در واقع  از طرفی  کلراید موجب رسیدن آرد و کیفیت بهتر پخت می‌شود که برای تهیه نان و کیک مفید است.لازم به ذکر است که عوامل سفید کننده بر  مواد مغذی اثر تخریبی ندارد و ماندگاری نیز در آرد ندارد، لذا برای بدن خطر ناک نمی باشد. خوب است بدانید که گندم غنی از ویتامین B 1(تیامین)، ویتامین B 2(ریبوفلاوین)، ویتامین B3(نیاسین)، ویتامین B 5 (اسید پانتوتنیک) و ویتامین B 6 می‌باشد. ویتامین E و K نیز در مقادیر کم در گندم موجود است.

 کندر ، خواص کندر , کندر در بارداری , کندر چیست , کندر و سقط جنین

گندم ، خواص گندم , سبوس گندم , گندم در بارداری

کندر در بارداری

برای رفع زکام‎های سخت و سرفه از جوشانده سبوس گندم استفاده کنید، 20 گرم در یک لیتر آب را جوشانده صاف کرده با عسل مخلوط کنید میل شود.

کندر چیست

خواص گندم

ترب سیاه برای سنگ کلیه

بد نیست بدانید که  آرد سفید نشده تنها در معرض اکسیژن هوا در فرایندی زمان دار قرار گرفته و سفید رنگ نیست. در واقع از لحاظ مواد مغذی تفاوتی با آرد سفید نشده ندارد. بهتر است بدانید که تنها تفاوت این است که آرد سفید برای پخت نان و کیک مناسب‌ترمی باشد. جالب است بدانید که آرد کامل آردی است که از شامل تمام اجزاء دانه گندم است (مغز) اندوسپورم، جوانه پنهان و سبوس. وجود سبوس گندم در آرد کامل، مانع تکامل گلوتن شده و بنابراین محصول حاصل از پخت آرد کامل سنگین‌تر از محصول پخت آرد سفید گندم می‌باشد. در واقع آرد کامل غنی از ویتامین‌های گروه ب، ای، پروتئین است و مقدار بیشتری مواد معدنی ومواد معدنی نادر دارد و فیبر غذایی بیشتری از آرد سفید دارد. حدود پنج درصد چربی نیز در آن موجود است.

 ترب سیاه ، خواص ترب سیاه , ترب سیاه و عسل , ترب سیاه و فشار خون

گندم ، خواص گندم , سبوس گندم , گندم در بارداری

گیاه کاکوتی

جوانه آن باعث تقویت نیروی جنسی می‎شود. روش تهیه جوانه گندمی: ابتدا گندم را به مدت 12 ساعت خیس نموده سپس در یک صافی کوچک ریخته و صافی را درون یک پلاستیک ببندید به مدت 24 ساعت سپس گندم جوانه می‎زند.

 جوانه ماش ، خواص جوانه ماش , جوانه ماش در بارداری , طرز تهیه جوانه ماش

گندم در بارداری

جوانه ماش و لاغری

لازم به ذکر است که آرد سمولینا از این گیاه به دست می آید و پروتئین فراوانی دارد. البته در صنایع غذایی برای تهیه ندول و ماکارونی و اسپاگتی از آن استفاده می‌شود.بهتر است بدانید که مصرف گندم کامل برای متابولیسم طبیعی و سالم مفید است، به طوری که مطالعات نشان داده است از سرطان کولون و سرطان سینه در بزرگ‌سالان و از آسم و خطرات بیماری‌های قلبی در کودکان جلوگیری می‌ نماید. لازم به ذکر است که غذایی ضروری در خانم‌ها برای تأمین دستگاه گوارش سالم، کاهش خطر پرفشاری، دیابت و کلسترول بالا است و همچنین حاوی فیتونوترینت هایی است که باموجب ارتقاء سلامتی می‌شود.

اندازه طبیعی بیضه , اندازه طبیعی بیضه ها در مردان , اندازه طبیعی بیضه نوزادان , اندازه طبیعی بیضه چقدر است؟

باید توجه کرد که مصرف خوراکی‌هایی مثل انواع شکلات ، کاکائو ، آجیل، گندمین ، عدس ، بادام زمینی ، انواع سس، غذاهای حاضری و سرخ کردنی، کره بادام زمینی و جو باعث تحریک بیماری تبخال می‌شود و باید از خوردن آن‌ها در هنگام ابتلا جلوگیری کرد. اگر تبخال روی بینی و در نواحی نزدیک به چشم بروز کرده باشد، تبخال بزرگ باشد و قرمزی آن دارای کانون‌های عفونی و چرکی باشد، فرد مبتلا با حالت افزایش حرارت بدن و تب و لرزه همراه باشد، بجای روطبت و ترشحات معمول سطحی چروک خورده داشت، با سردرد و دردهای عضلانی همراه باشد و یا اینکه ضایعات پوستی مثل تبخال در ناحیه تناسلی دیده شود، باید سریعاً به پزشک مراجعه و از هرگونه خوددرمانی پرهیز کرد.از تماس فیزیکی با افرادی که ضایعات فعال دارند خودداری شود.

آلو خشک در بارداری

خواص گندم در لاغری

در رژیم لاغری خوب و پیشرفته نان گندم سبوس دار یکی از اجزای اصلی رژیم لاغری است

نارنج ، خواص نارنج , نارنج و لاغری , لاغری و دیابت , خواص آب نارنج آلو زرد , خواص آلو زرد , آلو زرد و دیابت , آلو زرد و بارداری , کالری آلو زرد

تخم مرو در دشتها ،حاشیه و مابین جو و گندم که بصورت دیم و به امید بارش باران کشت میشود بصورت خودرو رشد میکند و بویی بسیار خوش دارد.

آلو زرد در بارداری

گندمها با داشتن خواص ضدباکتریایی، از رشد باکتری‌ها در دهان جلوگیری می‌کند. با مصرف آب گندمی علاوه بر ازبین‌بردن باکتری‌های موجود در دهان، در صورت پوسیدگی باعث تسکین دندان درد می شود.

 افتیمون , افتیمون چیست , افتیمون سودا , خواص افتیمون

راه‌های دیگر تقویت حافظه؛ تغذیه و ورزش مناسب، مسواک زدن، خوردن غذاهای حاوی گلوکز و کلیسیم و فسفر و ویتامین(مثل خرما، عسل، هویج، پرتقال، سبوس گندم و لبنیات)، مطالعه‌ی روزانه(حداقل نیم ساعت در روز)، مصرف کندر، گذاشتن حنا بر سر، ذکر صلوات و آیت الکرسی، خوردن گوشت گردن(مثل بز و مرغ)، دائم‌الوضو بودن، پوشاندن سر در هنگام سرما و بعد از استحمام، حجامت پشت گوش‌ها و یا سر در افراد گرم مزاج، حفظ و تلاوت قرآن، حفظ شعر، مثبت اندیشی، کم حرفی، خوشرویی، استفاده از نانی که 13 ساعت از پختش گذشته باشد، تقسیم بندی اطلاعاتی که یادگیریشان دشوار است، خوردن گوش ماهی، مصرف انواع مغزها، درمان کم خونی و مصرف مواد غذایی حاوی آهن، اجتناب از مصرف لبنیات به همراه غذاهای آهن‌دار و خوردن صبحانه‌ای کامل و مقوی.

بیشتر بخوانید : خواص جو دوسر ♥ جوانه گندم برای چاقی ♥ جوانه ماش برای لاغری ♥ ماش در بدنسازیگل گندم چیست