خرید ساعت رولکس

ساعت رولکس اصل

خرید ساعت رولکس

ساعت رولکس اصل

ساعت رولکس,ساعت رولکس دست دوم,ساعت رولکس مردانه,ساعت رولکس زنانه,ساعت رولکس نقره ,ساعت رولکس طرح اصل,ساعت رولکس فیک زنانه,ساعت رولکس دیتونا,ساعت رولکس والار

بایگانی

کاهش 28 درصدی سفر به ترکیه

يكشنبه, ۱۶ تیر ۱۳۹۸، ۱۱:۱۶ ق.ظ

کاهش 28 درصدی سفر به ترکیه


براساس آماری که اردیبهشت امسال از سوی سفیر ترکیه در ایران مطرح شد، سال گذشته ورود گردشگران ایرانی به ترکیه با 18 تا 20 درصد کاهش همراه بود و وزارت گردشگری ترکیه هدف گذاری خود را برای سال 2019، 40 میلیون گردشگر قرار داد، اما امروز می بینیم که همچنان این آمار نزولی از ورود گردشگر به ترکیه محسوس است.

700 هزار و 711 ایرانی در پنج ماه نخست سال 2019 به ترکیه سفر کردند. این عدد در مدت زمان مشابه سال گذشته 980 هزار و 103 نفر بوده و به معنای کاهش 28 درصدی است. با این حال اتحادیه آژانس های مسافرتی ترکیه از هدف گذاری برای جذب 5/ 2 میلیون ایرانی تا پایان سال 2019 خبر داده است. وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه در گزارشی وضعیت سفر به این کشور در 5 ماه نخست سال 2019 را درحالی تشریح کرده که ارزش لیر در چند ماه اخیر با افت مواجه بوده و انتظار می رود این شرایط که کاهش هزینه خدمات را برای گردشگران خارجی به دنبال دارد، تا حدی برنامه جذب گردشگر در ترکیه را پیش براند.

بیش از 12 میلیون و 750 هزار نفر در پنج ماه نخست سال 2019 به ترکیه سفر کرده که 3/ 11 درصد رشد را نسبت به مدت زمان مشابه در سال 2018 نشان می دهد. «طرح جامع و صندوق توسعه گردشگری» ترکیه پیش بینی کرده این کشور امسال میزبان 50 میلیون گردشگر خارجی باشد و سطح درآمد آن از این صنعت به 35 میلیارد دلار برسد. بیشترین گردشگران ترکیه از روسیه بوده که با جمعیتی بالغ بر یک میلیون و 670 هزار نفر همچنان پیشتاز است. روس ها در این 5 ماه به نسبت دوره مشابه گذشته حدود 5/ 20 درصد بیشتر به ترکیه سفر کرده اند. آلمان نیز با حدود یک میلیون و 200 هزار نفر در رده دوم کشورهایی که گردشگر به ترکیه می فرستند، قرار دارد و پس از آن به ترتیب گردشگران بلغارستان، ایران و گرجستان در رده های پایین تر جای گرفته اند. هرچند گزارش 5 ماهه وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه، 28 درصد افت در سفر ایرانی ها را به این کشور نشان می دهد، اما آمار گردشگران ایرانی در ماه «می» (خرداد و اردیبهشت 98) از حدود 16 درصد رشد حکایت دارد. در همین مدت حدود 142 هزار ایرانی به ترکیه سفر کرده اند، در حالیکه این عدد در مدت زمان مشابه سال 2018 حدود 122 هزار نفر بوده است.

منبع: ایسنا

کاهش سفر به ترکیه


  • محسن موسوی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی