خرید ساعت رولکس

ساعت رولکس اصل

خرید ساعت رولکس

ساعت رولکس اصل

ساعت رولکس,ساعت رولکس دست دوم,ساعت رولکس مردانه,ساعت رولکس زنانه,ساعت رولکس نقره ,ساعت رولکس طرح اصل,ساعت رولکس فیک زنانه,ساعت رولکس دیتونا,ساعت رولکس والار

بایگانی

۵ مطلب در خرداد ۱۳۹۸ ثبت شده است

در روزهای آفتابی بهار و تابستان از سفرهای کوتاه ایرانگردی نباید غافل شد. کاشان با جشنواره گلابگیری خود در فصل بهار به شدت در میان گردشگران مشهور و محبوب است. چه کسی می‌تواند از دیدن گل‌های صورتی و قرمز محمدی چشم پوشی کند. اما در میان روستاهای اطراف کاشان که در این جشنواره حضور دارند، روستایی کوهستانی به نام جوینان وجود دارد که کمتر کسی از وجود آن آگاه است. روستای جوینان در میان کوه‌های کرکس و در نزدیکی قمصر با باغ‌های میوه و مزارع صورتی خود در انتظار حضور گردشگران است. امروز در بخش پیشنهادات ایرانگردی لست‌سکند با ما همراه باشید تا از این روستای تاریخی بیشتر بدانیم.

روستای جوینان

 

راه دسترسی به روستای جوینان

روستای جوینان

برای رسیدن به روستای زیبای جوینان دو راه وجود دارد. مسیر اول از سمت کاشان است. زمانی که به کاشان رسیدید، وارد جاده قمصر شوید و خود را به دو راهی قمصر در سمت چپ برسانید. این جاده را در حدود 15 کیلومتر باید بروید تا روستای جوینان را در میان کوه‌های کرکس پیدا کنید.

اما اگر از سمت اصفهان به کاشان سفر می‌کنید، از میمه به سمت جوشقان قالی و کامو برانید و خود را به روستای قهرود برسانید. از روستای قهرود تا جوینان کمتر از 5 کیلومتر راه است.

 

روستای جوینان

روستای جوینان

جوینان را باید از توابع بخش قمصر شهرستان کاشان بدانیم. این روستا در ارتفاع 2175 متری دریا واقع شده و دارای آب و هوای کوهستانی است. جوینان در روزهای گرم بهار و تابستان هوای خنک و مطبوع و در پاییز و زمستان‌های هوای سرد و خشک دارد.

روستای جوینان

روستای جوینان

روستای جوینان دارای بناهای قدیمی بوده است که هنوز بقایای این بناها در روستا مشاهده می‌شود اما روز به روز این بناها در حال تخریب و در جای آن ساختمان‌های جدید احداث می‌شود. جوینان دارای چندین محله از جمله محلات بالا، پایین، آله، ورخود، لبدل، دارمند و … است که هر بخش، مسجد محله خود را داشته است. هنوز بقایای این مساجد در روستا قابل مشاهده است.

روستای جوینان

معماری خانه‌های این روستا با توجه به بقایای خانه‌های قدیمی از نوع معماری درونی و کوهستانی بوده است. مصالح مورد استفاده سنگ، خشت خام و چوب بوده است. خانه‌ها در دو طبقه احداث می‌شدند. بیشتر خانه‌ها دارای حیاط و تراس در طبقه دوم بوده‌اند که رو به باغ میوه باز می‌شده است.

روستای جوینان

معماری کلی روستا نیز از معماری کوهستانی تبعیت می‌کرده است. این موضوع از چند کوچه قدیمی که در روستا وجود دارد قابل تشخیص است. کوچه‌ها باریک و پیچ در پیچ بوده است تا هوای سرد به سختی به خانه‌ها نفوذ کند. روستا دارای یک رشته قنات فعال آب شیرین است که از آب آن برای آبیاری باغ‌ها و مزارع گل محمدی استفاده می‌شود و در گذشته آب مصرفی روستا بوده است. همچنین روستا در گذشته دارای چشمه‌های متعددی بوده است که امروزه به علت خشکسالی از بین رفته‌اند.  

 

جاذبه‌های گردشگری روستای جوینان

روستای جوینان

روستای جوینان در میان دره‌ی سبز واقع شده است و این موضوع در کنار آب و هوای کوهستانی باعث ایجاد طبیعت بی‌نظیر گردیده است. در اطراف روستا باغ‌های میوه از جمله باغ گردو، آلو، زردآلود، گیلاس، توت و انگور و همچین مزارع گل محمدی وجود دارد. گل‌های محمدی این روستا به علت سرد بودن منطقه در روزهای آخر بهار باز می‌شوند و روزهای آخر جشنواره گلاب‌گیری کاشان را باید به این روستا اختصاص داد. در این روستا علاوه بر گلاب‌گیری مدرن، هنوز گلاب‌گیری به شکل سنتی وجود دارد و این خود به تنهایی می‌تواند جاذبه‌ی گردشگری روستا باشد.


  • محسن موسوی

علائم ابتلا به ام اس چیست؟ +سن ابتلا به بیماری

يكشنبه, ۱۹ خرداد ۱۳۹۸، ۰۴:۲۹ ب.ظ

علائم ابتلا به ام اس چیست؟ +سن ابتلا به بیماری

علائم ابتلا به ام اس چیست؟ +سن ابتلا به بیماری
یک متخصص ارتوپدی درباره علائم ابتلا به بیماری ام اس در زنان و مردان و سن ابتلا به آن توضیح داد.

به گزارش بهداشت نیوز محمود بیگی متخصص ارتوپد درباره ام اس یا مالتیپل اسکلروزیس  و علائم  آن اظهار کرد: ام اس یک بیماری خود ایمنی است که بر مغز و نخاع در سیستم عصبی مرکزی تأثیر می‌گذارد، سن شیوع و ابتلا به ام اس ۲۰ تا ۴۰ سالگی است، بیماری ام اس در زنان نسبت به مردان بیشتر اتفاق می‌افتد، ام اس در زنان سه برابر بیشتر از مردان بروز می‌کند.

بیگی افزود: ممکن است بیماری ام اس در زنان علائم خاص و متفاوتی ایجاد کند، اما در کل بسیاری از علائم ام اس در زنان و مردان مشترک است، اما این علائم با توجه به محل و شدت آسیب عصبی ناشی از التهاب در افراد مختلف، می‌تواند متفاوت باشد.

علائم بیماری ام اس

وی درباره علائم بیماری ام اس گفت: بی‌حسی، مشکلات تعادل و عدم هماهنگی، مشکل در حرکت دست و پا، لغزش در راه رفتن، ضعف یا لرزش در یک یا هر دو دست یا پا، از دست دادن بینایی جزئی یا کامل که اغلب در یک چشم اتفاق می‌افتد، درد در هنگام حرکت چشم‌ها، دوبینی، تاری دید، حرکات غیر ارادی بدن، حرکت چشم، نارسایی عمومی چشم و اختلالات بینایی، تکرر ادرار، عفونت مثانه، بی اختیاری ادرار یا مدفوع، یبوست، اسهال، مشکل در صحبت و بلع، تمام این علائم و نشانه‌ها به دلیل آسیب دیدن مغز اتفاق می‌افتد.

این متخصص ارتوپدی افزود: هم مردان و هم زنان مبتلا به ام اس ممکن است اختلالاتی در عملکرد جنسی خود تجربه کنند، این مسائل به دلیل بالا و پایین شدن سطح هورمون‌ها اتفاق می‌افتد، پزشکان تصور می‌کنند پایین بودن سطح تستوسترون ممکن است در روند این نوع بیماری موثر باشد، اختلال قاعدگی، مسائل مربوط به دوران بارداری و  یائسگی در علائم اصلی ام اس که زنان را بیشتر از مردان تحت تاثیر قرار می‌دهد.

ام اس درمان ندارد

وی درباره درمان ام اس اظهار کرد: هنوز هیچ درمان قطعی و کاملی برای ام اس یافت نشده اما گزینه‌های متعدد و گسترده درمان و توانبخشی به وجود آمده است و باید توجه داشت که ام اس نیاز به درمانی همه جانبه دارد و این همه جانبه بودن شامل درمان دارویی، توانبخشی، تغذیه است و  افراد باید به اندازه کافی ویتامین D دریافت کنند.


  • محسن موسوی

هتل های مطرح کیش را بشناسید

شنبه, ۱۸ خرداد ۱۳۹۸، ۰۳:۰۳ ب.ظ

هتل های مطرح کیش را بشناسید

جزیره کیش یکی از جزیره های خلیج فارس در جنوب ایران است. در گذشته، آن را به نام «قیس» می خواندند. تا پیش از انقلاب، جزیره کیش در زمستان ها، محل اقامت و تفریح خانواده سلطنتی بود. این جزیره در سال 1361 به عنوان نخستین منطقه آزاد اقتصادی کشور برگزیده شد و در حال حاضر نیز اقتصاد کیش برپایه گردشگری و تجارت استوار است.

به گزارش خبرنگار همگردی، در حوزه گردشگری هتل ها جایگاه مهمی دارند. اگرچه اینکه ایران از جاذبه های گردشگری فراوانی بهره مند است، اما مساله کمبود هتل در ایران بسیار مورد نقد قرار گرفته است. کم و بیش مسافران خارجی و حتی داخلی برای پیدا کردن هتل با این مشکل مواجه شده و این نوع نظرات در فضای مجازی بیشتر به چشم می خورد. در ادامه چند هتل مطرح از نگاه گردشگران، به کسانی که قصد سفر به کیش را دارند، معرفی شده است.

هتل داریوش

اگر به دنبال یک هتل لاکچری در کیش هستید، هتل داریوش را انتخاب کنید. این هتل موقعیت مکانی خوبی دارد. اندازه اتاق ها و تخت ها کافی و مناسب است. سرویس ها به خوبی ارائه می شوند و صبحانه و شام این هتل از کیفیت بالایی برخوردار است. طراحی داخلی ساختمان به شکلی است که بیشتر اتاق ها رو به دریا هستند. پس نگران چشم انداز اتاقتان نباشید و به راحتی انتخاب کنید! لابی زیبا و فوق العاده دارد. به محض اینکه وارد هتل می شوید، متوجه فضای مجلل و باشکوه آن خواهید شد. رفتار کارکنان بسیار خوب است و مدیریت آن همیشه آماده خدمت رسانی به شماست.

هتل داریوش

هتل مریم

از دیدگاه بسیاری از مسافرانی که در این هتل اقامت داشتند، هتل مریم راحت ترین و جذاب ترین هتل جزیره کیش است. اگر به وعده صبحانه اهمیت می دهید، این هتل صبحانه متنوع و البته خوشمزه ای را برای شما تدارک می بیند و تمام استانداردهای هتل های کشورهای غربی را دارد. تجهیزات هتل زیبا و کاربردی به نظر می رسد و از مزایای آن نزدیکی به ساحل مرجان است. همچنین با اقامت در این هتل شما فاصله اندکی با مراکز خرید دارید.

هتل مریم

هتل شایگان

تفریحاتی مانند بانجی جامپینگ و دوچرخه سوای به این هتل نزدیک است. هتل شایگان از جمله هتل هایی است که مدیریت خوبی دارد و بسیار میهمان نواز است. این هتل از اتاق خواب های بزرگ برخوردار بوده و بهترین مکان برای گذراندن یک سفر آرامش بخش است. این هتل به مرکز خرید و وسایل حمل و نقل دسترسی راحتی دارد. کافه تریا هتل شایگان خوب و غذای آن عالی بوده و به مرکز کیش نزدیک است.

هتل شایگان

هتل شایان

هتل شایان هتلی قدیمی است که به خوبی بازسازی شده است. به گفته مسافران بهترین موقعیت مکانی در کیش را دارد و به ساحل نزدیک بوده و همچنین باغ زیبایی دارد. تجهیزات هتل مفید و راحت هستند. اتاق های بزرگ ویویی فوق العاده زیبا رو به خلیج فارس دارند. به پیست دوچرخه سواری، ورزش های آبی و مراکز خرید دسترسی خوبی دارد، به ساحل مرجان نزدیک است به طوری که می توانید تا آنجا پیاده روی کنید. پیشنهاد مسافران اتاق های طبقه سوم این هتل است که بهترین چشم انداز را دارند و می توانید طلوع و غروب زیبای خورشید را به خوبی ببینید.

هتل شایان

هتل فلامینگو

اگر یک هتل خوب با قیمت مناسب می خواهید به این هتل سر بزنید. فاصله این هتل تا اسکله 5 دقیقه است. سرویس حمل و نقل هتل برای جابه جای مسافر در برخی مسیرها مانند فرودگاه رایگان است. این هتل تازه ساخت یک مزیت متفاوت نسبت به هتل های دیگر دارد و آن داشتن یک هتل باغ وحش کوچک است. این مزیت برای کسانی که کودک دارند، بسیار قابل توجه است. موضوع دیگری که نظر مسافران را به خود جلب می کند، این است که هتل فلامینگو یکی از هتل هایی است که در آن سیگار کشیدن ممنوع است، اما زیر سیگاری در اتاق دیده می شود! در این هتل یک عکس مجانی خانوادگی به شما هدیه داده می شود.


  • محسن موسوی

گنج ایرانی در مالکیت بیگانه ها

شنبه, ۱۱ خرداد ۱۳۹۸، ۱۱:۲۸ ق.ظ

گنج ایرانی در مالکیت بیگانه ها

بسیاری از آثار ارزشمند تاریخی این خاک در بیرون از محدوده خود، سالهاست مخفی هستند و کسی از سرنوشت نامعلوم آنان چیزی نمی داند.

سرنوشت تکه های گمشده ایران

روزنامه شهروند نوشت: «تکه های گمشده ایران، در موطن خود ناشناخته، اما ستون ثابت مهمترین موزه های جهان هستند. فهرستی بلند می توان از این موزه ها و مجموعه ها نوشت، موزه لوور در کشور فرانسه، میهویژاپن، متروپولیتن، موزه آرمیتاژ در کشور روسیه، موزه بروکلین شهر نیویورک و موزه ها و کلکسیون های کوچک و بزرگ دیگر. تکه های بزرگ و کوچک؛ از سنجاق برنزی 3700 ساله که شاید نخستین تصویر از زایش در جهان باستان باشد، در استان لرستان پیدا شده و حالا پشت ویترین موزه لوور است، گرفته تا تندیس نقره ای گاو بالدار اساطیری بازمانده از مادها و ششمین گنجینه بزرگ مکشوفه دنیا که از غار کلماکره رفته به گالری محبوبیان در شهر لندن یا تکه های بزرگ تخت جمشید هخامنشی که سال هاست تکیه داده به دیوارهای موزه بریتانیا. تکلیف بسیاری از آثاری که به نمایش درآمده اند، روشن است، اما سرنوشت آن ها که در مخازن نگهداری می شوند، نامعلوم است. کسی نمی داند چه تعداد از آثار تاریخی این سرزمین، بیرون از این خاک در خلوت مخازن و کلکسیون های خصوصی پنهان شده است. محمدرضا کارگر، مدیر کل امور موزه ها و اموال منقول تاریخی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هم نمی داند: «از همه آثار تاریخی ایران در کشورهای دیگر خبر نداریم. فقط فهرست کاتالوگ ها را داریم. نمی دانیم در مخزن ها چه خبر است.»

خروج غیر قانونی آثار باستانی، مشکل همیشه ایران

ایران همیشه با خروج غیر قانونی آثار باستانی و ورودشان به مجموعه های خصوصی و موزه های جهان درگیر بوده است. تلاش برای استرداد مجموعه های تاریخی به کشور از 80 سال پیش شروع شد و حاصل آن 10 مجموعه استردادی بود. کارگر هم در این گفت و گو به «شهروند» می گوید 90 درصد آثار زمانی از ایران خارج شده و به سرزمین های دور رفته که کسی به میراث فرهنگی اهمیت نمی داد و 10 درصد باقیمانده، کار قاچاقچیان است و هنوز ادامه دارد. از طرف دیگر آثار ایران در حالی موزه های مختلف دنیا را پر کرده که ایران در 10 سال گذشته همه آثاری را که به موزه ها وارد شده، به کشورهای مبدأ بازگردانده است. آقای کارگر تعداد زیادی از آثار تاریخی ایران در موزه های مختلف و مجموعه های دنیا نگهداری می شود. آیا برای تهیه فهرستی از این آثار - جدا از فهرست قرمز تلاشی صورت گرفته است؟ درباره آثاری که موزه های مختلف کاتالوگ منتشر کرده و آثاری که در سایت ها امکان دسترسی به اطلاعات آن ها فراهم شده و همین طور درباره آثار بسیار شاخص که در مقاله ها و کتاب های مختلف معرفی شده اند، اطلاع داریم اما اینطور نیست که فهرست کاملی از همه آثار تاریخی ایران در کشورهای دیگر داشته باشیم. بسیاری از آن ها در مخازن و نقاط دیگر نگهداری می شوند و نمی شود از آن ها خبر داشت.

این آثار از چه طریقی به کشورهای دیگر راه پیدا کرده اند؟

بخش عمده آن ها یعنی نزدیک 90 درصد آثار، در دوره ای که کشور ما هنوز آگاهی کاملی از اهمیت و ارزش میراث فرهنگی نداشت، از ایران خارج شد. در این دوره بخشی از دنیا به این ارزش ها پی برده بود و با استفاده از مجوزهایی که داده می شد و شرایط مساعدی که در کشور وجود داشت، آثار را می بردند. این روند بیشتر در دوره قاجار اتفاق می افتاد و در دوره پهلوی این کار رفته رفته منسوخ شد. 10 درصد آثار هم به صورت قاچاق از ایران خارج شده و با وجود تمام تلاش های صورت گرفته این رویه همواره ادامه دارد. باندهای زیادی هستند که آثار را از مرز رد می کنند، نه فقط در ایران، در سراسر دنیا.

این میان قوانینی هست که موزه ها را از پذیرفتن و به نمایش گذاشتن آثار قاچاق منع کند؟

بله. در حال حاضر موزه های دنیا به هیچ عنوان آثار قاچاق را نمی پذیرند و نمی خرند. در این شرایط بیشتر آثار قاچاق به کلکسیون های شخصی می رود و بعدها ممکن است به حراجی ها راه پیدا کند.

ایران در چه صورتی می تواند آثارش را طلب کند؟

هر زمان بتوانیم اثبات کنیم که شی به صورت غیر قانونی، در زمانی که منع قانونی وجود داشته، از کشور خارج شده، می توانیم درباره آن ادعا کنیم. آثار موزه ای شاخص ما به طور مثال در فرانسه زمانی خارج شده اند که قوانین و قراردادها به آن ها اجازه می داد، اشیایی را با خود ببرند.

سهم ایران از آثار شاخصی که بازدیدکنندگان را به موزه های دنیا می کشاند، چیست؟ از نگاه شما می توانیم برای میراث فرهنگی مرزی نبینیم و بگوییم متعلق به تمام مردم دنیاست؟ چقدر به نفع ما است؟

ما مالک معنوی این آثار هستیم. بازدید و نمایش آن ها، نمایش میراث و فرهنگ و قدرت ما در طول تاریخ است و این بسیار اهمیت دارد. قوانینی در جهان وجود ندارد که سهمی مادی از این آثار به ما بدهد. ایتالیا و یونان با وجود تمام تلاش هایی که داشته اما نتوانسته اند آثار تاریخی را پس بگیرند و بسیاری از داشته هایشان در کشورهای دیگر به نمایش در می آید و در اختیار موزه های مختلف است. آن ها هم تلاش کرده اند و می کنند اما هنوز به نتیجه ای نرسیده اند. با این همه، بخش عمده اهمیت تاریخ مصر در دنیا و شناخته شدنش، مدیون نمایش آثار موزه ای آن در دنیاست.

ما چطور؟ آیا آثاری هست که متعلق به کشورها و تمدن های دیگر باشد و در مالکیت موزه های ما باشد؟

تقریباً هیچ اثر خارجی در مالکیت ما نیست. عجیب به نظر می رسد، اما ما به دنبال این نبوده ایم. ما کشوری هستیم که خودمان دارای تمدن بوده و نهایت تلاشمان را کرده ایم تا این داشته ها را حفظ کنیم. در دوره هایی که قانون نبود و ما هم از باستان شناسی و موزه بی اطلاع بودیم، تعداد زیادی از آثار از ایران خارج شد. اگر قانون داشتیم و می دانستیم، حفظشان می کردیم. پیش از این در دوره هایی که کشورهایی مثل کشور عراق، کشور افغانستان، کشور کویت و کشورهای آسیای میانه درگیر ناآرامی های منطقه بودند، اوج ورود آثار این کشورها به ایران بود. ما در چارچوب قوانین و معاهده هایی که در یونسکو وجود دارد، مثل کنوانسیون 1970 تمامی این اشیا را در یک دهه گذشته به کشورهای مبدأ بازگرداندیم.

اگر شما بخواهید از آثار شاخص ایران در موزه های مختلف خارجی یاد کنید، کدام ها را نام می برید؟

از میان شاخص ترین آثاری که مربوط به ایران است، منشور کوروش یکی از مهمترین هاست که البته در حفاری های کشور عراق پیدا شد، اما مربوط به ایران است و حالا در موزه بریتانیا نگهداری می شود. آثار حجیم مربوط به هخامنشیان هم بسیار شاخص است؛ آثار سنگی که هم در موزه لوور وجود دارد و هم در موزه بریتانیا. همچنین گنجینه جیحون اگر چه در افغانستان به دست آمده، اما مربوط به تمدن ماست و همینطور آثاری که از شوش به فرانسه رفته و صدها اثر ریز و درشت دیگر که بسیاری از آن ها ناشناخته اند.»


  • محسن موسوی

کاهش سفر ایرانی ها به ترکیه

چهارشنبه, ۱ خرداد ۱۳۹۸، ۱۱:۵۰ ق.ظ

کاهش سفر ایرانی ها به ترکیه

ترکیه، یکی از مقاصد اصلی گردشگران ایرانی است. کشوری در همسایگی ایران که در حد قابل قبولی از ظرفیت های گردشگری خود برای جذب گردشگران استفاده کرده است. ایرانیان در روزهای سخت گردشگری ترکیه، همچنان مقصد خود را تغییر ندادند و حتی پس از حوادث تروریستی در این کشور، رونق تورهایی که از ایران به مقصد ترکیه برگزار می شد به قوت خود باقی ماند. حالا اما سفیر ترکیه در ایران خبر از کاهش سفر گردشگران ایرانی به ترکیه در سال گذشته می دهد، کاهشی که می تواند نتیجه عوامل مختلفی از جمله کاهش ارزش پول ملی و همچنین افزایش عوارض خروج از کشور باشد. در روزهای گذشته دریا اورس سفیر ترکیه در ایران با علی اصغر مونسان، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دیدار کرد و با بالاترین مقام حوزه گردشگری کشور در مورد تعامل دو کشور در حوزه گردشگری گفت و گو داشت.

اورس در این دیدار اعلام کرد: «در ایران ظرفیت های بسیار خوبی برای سرمایه گذاری وجود دارد و با کاهش موانع و مشکلات، بدون شک سرمایه گذاران ترکیه علاقه مند به حضور در بازار اقتصادی ایران خواهد بود.» رئیس سازمان میراث فرهنگی هم در این جلسه تصریح کرد: «ایران دارای تنوع آب و هوایی، طبیعت، تاریخ، امکانات بهداشتی و درمانی و اماکن مذهبی و زیارتی است و می تواند مقصد خوبی برای گردشگران با سلایق مختلف باشد. سرمایه گذاری در حوزه گردشگری رشد خوبی را داشته و منجر به افزایش تعداد هتل ها در ایران شده است، همچنین بوم گردی ها در مناطق مختلف ایران راه اندازی شده و پذیرای گردشگران هستند.»

معاون رئیس جمهوری تأکید کرد: «معرفی و شناساندن جاذبه های گردشگری ایران به مردم دنیا و به ویژه مردم کشورهای همسایه در دستور کار سازمان میراث فرهنگی قرار گرفته است. صنایع دستی متنوع و زیبای ایران مورد توجه گردشگران قرار می گیرد، ما تلاش کردیم صنایع دستی را با حفظ اصالت، کیفیت و زیبایی کاربردی کنیم.»

سفیر ترکیه در ایران گفت: «سال گذشته ورود گردشگران ایرانی به ترکیه با 18 تا 20 درصد کاهش همراه بود، این در حالی است که وزارت گردشگری ترکیه هدف گذاری خود را برای سال 2019، 40 میلیون گردشگر قرار داده است. گردشگری باعث شناخت واقعی و به دور از کج بینی های مردم کشورها از یکدیگر می شود، مردم ترکیه شناخت کافی از زیبایی ها و جاذبه های ایران ندارند و این خلأ باید با استفاده از تبلیغات مناسب برطرف شود.»


  • محسن موسوی