خرید ساعت رولکس

ساعت رولکس اصل

خرید ساعت رولکس

ساعت رولکس اصل

ساعت رولکس,ساعت رولکس دست دوم,ساعت رولکس مردانه,ساعت رولکس زنانه,ساعت رولکس نقره ,ساعت رولکس طرح اصل,ساعت رولکس فیک زنانه,ساعت رولکس دیتونا,ساعت رولکس والار

بایگانی

نخود و خواص آن

يكشنبه, ۱۳ دی ۱۳۹۴، ۱۱:۲۲ ق.ظ

نخود و خواص آن

نخودپلو،نخودفرنگی،نخود به انگلیسی،نخودفرنگی به انگلیسی،نخود پلو با مرغ

بهتر است بدانید که نخود گیاهی است یکساله و از خانواده حبوبات که بلندی بوته آن به حدود 30 سانتیمتر می رسد . بدنیست بدانید که ساقه این گیاه پوشیده از تارهای غده ای است . در واقع برگهای آن مرکب از 13 تا 17 برگچه کوچک و دندانه دار می باشد . التبه گلهای آن سفید رنگ مایل به قرمز یا آبی بطورتک تک بر روی ساقه قرار درد . جالب است بدانید که میوه آن بصورت نیام و غلاف آن کوچک ،‌متورم و نوک تیز بطول 2 تا 3 سانتیمتر است که در آن یک دانه نخود به رنگ نخودی یا سیاه قرار گرفته است.در واقع نخود یکی از حبوبات مغذی و انرژی زا و پر مصرف در بین مردممی باشد.
نخود،خواص نخود

لازم به ذکر است که نخود همچنین دارای مقدار بسیار کمی ارسنیک ، اسید اگزالیک ، اسید استیک و اسید مالیک و املاح نادری نظیر بر ، لیتیوم و مس است . ضمنا دارای موادی مانند لسیتین ، گالاکتان ، ساکاروز ،‌دکستروز و سلولز در نخود وجود دارد. بدنیست بدانید که نخود به علت دارا بودن اسید های آمینه مختلف ،‌ ویتامین ها و مواد معدنی غذای بسیار خوبی است .

نخود،خواص نخود

خواص داروئی نخودرا بشناسید :

جالب است بدانید که نخود از نظر طب قدیم ایران گرم و خشک است و با همه خواص بیشماری که دارد نفاخ و دیر هضم می باشد و نباید در خوردن آن افراط کرد.در واقع نخود کمی ملین است و همچنین نخود اثر ادرار آور و قاعده آور دارد.بدنیست بدانید که نخود کرم کش است.

نخود،خواص نخود
قابل ذکر است که روغن نخود را بر روی دندانی که درد می کند بمالید درد را برطرف خواهد کرد جالب است بدایند که روغن نخود را اگر به زیرشکم بمالید برای تقویت نیروی جنسی موثرو مفید است. در واقع افراد گرم مزاج باید نخود را با سکنجبین بخورند مانع نفخ شکم آنها است.

نخود،خواص نخود
به یاد داشته باشید نخود را می توان بصورت گرد دارورید و روی رخم های چرکین بگذارید آنها را باز کرده و الیتام می دهد. قابل ذکر است که یکی از غذاهای مغذی که سرشار از پروتیئن های گیاهی ، ویتامین ها و مواد معدنی است هموس می باشد که در کشورهای عربی جزو غذاهای اصلی آنهاست .گیاه خواران هموس را جانشین گوشت می کنند این غذا از نخود پخته و کره کنجد که تاهینی نامیده می شود تهیه می شود.

نخود و خواص آن

مطالب مرتبط:

لوبیا

لوبیاسبز

دانه سویا

  • محسن موسوی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی