خرید ساعت رولکس

ساعت رولکس اصل

خرید ساعت رولکس

ساعت رولکس اصل

ساعت رولکس,ساعت رولکس دست دوم,ساعت رولکس مردانه,ساعت رولکس زنانه,ساعت رولکس نقره ,ساعت رولکس طرح اصل,ساعت رولکس فیک زنانه,ساعت رولکس دیتونا,ساعت رولکس والار

بایگانی

در این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم در مورد موسیقی ‌درمانی می‌تواند استرس و اضطراب را کاهش دهد+ جزئیات کامل و عکس صحبت کنیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما عزیزان قرار گیرد و با دادن نظرات ما در بهبود کیفیت سایت یاری نمایید.

موسیقی با نفوذ به قلب و روح انسان، در بهبود سلامتی جسمی و روانی تأثیر مثبت دارد (Michael Maasen/Unsplash)

موسیقی دارای نیرویی جادویی و رمزگونه است که با تأثیر بر ذهن، جسم و احساسات به ارتقای سطح سلامت انسان کمک می‌کند. به دلیل تأثیر فوری و نیرومندی که موسیقی روی احساسات دارد، در زمان‌هایی که انسان در شرایطی سخت و پراسترس‌ قرار می‌گیرد می‌تواند از موسیقی کمک بگیرد.

از آنجا که موسیقی می‌تواند در افزایش فعالیت‌های انتقال‌دهنده‌های عصبی در مغز ما تأثیرگذار باشد، توسط متخصصان و درمانگران در برنامه‌های توان‌بخشی در بعضی از کشور‌‌‏ها افزود شده است. پژوهش‌گران توانسته‌اند تأثیر درمانی موسیقی را بر روی بسیاری از بیماری‌ها و اختلالات نظیر پارکینسون، اسکیزوفرنی، آلزایمر اثبات کنند.

موسیقی درمانی چیست؟

بیماران مبتلا به بیماری پارکینسون و یا اختلالات روانی مانند اسکیزوفرنی از موسیقی درمانی کمک زیادی گرفته‌اند. موسیقی درمان کمک می‌کند که علایم افسردگی و اضطراب کاهش یابد، خلاقیت رشد پیدا کند، ارتباط مثبت بین بیمار و پرستار بهبود یابد و موارد دیگری از این دست. موسیقی درمانی می‌تواند به صورت نواختن ساز برای بیمار باشد و یا کمک گرفتن از دستگاه‌های پخش. می‌تواند به صورت انفرادی برای یک بیمار انجام شود یا به صورت گروهی برای عده‌ای از بیماران.

موسیقی درمانی دو شاخه اصلی دارد که عبارتند از موسیقی درمانی فعال و موسیقی درمانی غیرفعال.

در موسیقی درمانی فعال، بیماران و درمانگران اقدام به نواختن سازها و ابزارآلات موسیقی و نیز رقصیدن و حرکات ریتمیک بدنی می‌کنند. در این نوع درمان اغلب سازهایی استفاده می‌شود که هم‌زمان حواس لامسه، شنوایی و بینایی را درگیر کند.

در موسیقی درمانی غیرفعال، درمانگران با نواختن یا پخش موسیقی‌های آرامش بخش، کمک می‌کند بیمار تصاویری خوشایند و صلح‌آمیز را تصور کند، و در نتیجه بازتاب دهنده احساسات و گفتگوهای لطیف درونی باشد.

در هر دو شکل موسیقی درمانی، اجزای ملودی به شکلی دستکاری می‌شوند که بتوانند به حل و رفع احساساتی نظیر غم، ناامیدی، تنهایی، و غیره کمک کنند.

موسیقی درمانی یکی از بهترین درمان‌های طبیعی برای بسیاری از بیماری‌ها است و اثبات شده است که مزایای متعددی برای افرادی دارد که دچار اختلال شناختی هستند، معلولیت دارند و به آلزایمر و زوال عقل مبتلا هستند.

مطلب دیگر : چگونه با گفتگوهای مثبت درونی بهتر زندگی‌‌‌‌‏ کنیم؟

چگونه موسیقی مغز و بدن را تحت تاثیر قرار می‌‏دهد؟

جلسات موسیقی درمانی به کاهش استرس، افسردگی و مقابله با ذهنیت‌های منفی کمک می‌کند. محققان معتقدند موسیقی درمانی می‌تواند به بهبود سلامت بیماران کمک کند و مصرف داروها را کاهش دهد.

در ادامه تعدادی از شیوه‌هایی ذکر می‌شود که موسیقی درمانی بر ذهن و بدن تأثیر می گذارد.

  • موسیقی به کاهش افسردگی کمک می‌کند

هنگامی که شما احساس غم و اندوه داردی، و یا افسرده هستید، گوش دادن به موسیقی آرامش بخش می‌تواند به شما کمک کند. افسردگی فعالیت مغز را کاهش می‌دهد و باعث جلوگیری از توانایی ذهن در برنامه ریزی و انجام وظایف است. موسیقی آرام‌بخش موجب افزایش سطح سروتونین در مغز می‌شود که می‌تواند برخی از افسردگی‌ها را کاهش دهد.

  • موسیقی باعث کاهش اضطراب و اثرات فیزیکی استرس می‌شود

موسیقی با کمک به سیستم عصبی اتونومیک (اختیاری) می‌تواند اثرات روانی مستقیم داشته باشد. موسیقی با ترکیب حرکات و تحریک مسیرهای حسی مختلف می‌تواند پاسخ‌های هیجانی و حرکتی فوری ایجاد کند. هنگامی که یک بیمار ساز می‌نوازد، درگیر شدن همزمان حواس لمسی و شنوایی در ایجاد آرامش روانی کمک می‌‌‏کنند.

  • موسیقی سطح سلامتی را ارتقا می‌دهد

موسیقی درمانی در محیط بیمارستان‌ها می‌تواند استفاده شود و استرس بیماران قبل از انجام عمل‌های جراحی و انجام آزمایش‌های مختلف را کاهش دهد. مطالعات نشان داده است که موسیقی درمانی می‌تواند موجب کاهش اضطراب در بیماران قلبی شود و بیماران را پس از عمل جراحی آرام می‌کند.

  • موسیقی می‌تواند طرز فکر شما را تغییر دهد و شما را خوشحال کند

موسیقی می‌‌‏تواند سطح سروتونین در مغز را افزایش داده و در نتیجه افسردگی و استرس را کاهش دهد. این تأثیر نقش مهمی در ایجاد تفکر مثبت و افزایش شادی دارد. تاثیر مثبتی موسیقی روی بدن یک فرد می‌تواند به اطرافیان وی نیز منتقل شود.

  • موسیقی می‌تواند ارتباطات را بهبود بخشد

ارتباط برقرار کردن با افرادی که افسرده هستند گاهی اوقات دشوار است. موسیقی منظم به فرد اجازه می‌‌‏دهد افسردگی و اضطراب خود را کاهش دهد و به بهتر با دیگران ارتباط برقرار کند. به طوری که فرد می‌تواند ارتباطات اجتماعی خود را گسترش دهد و احساس کند که کمتر منزوی و ناامید است.

موسیقی می‌‌‏تواند برای افرادی که از لحاظ جسمی یا ذهنی بی‌ثبات هستند، نیز بسیار مفید باشد. اگر بتوانید یک درمانگر موسیقی باتجربه پیدا کنید، روحیه شما بهبود خواهد یافت.

مطالب دیگر :

مراقب باشید ! بیشتر وی‌پی‌ان ‌های رایگان و محبوب به دولت چین وصل هستند

چند راه ساده برای تقویت مفاصل

کشف بقایای شهاب ‌سنگی عظیم زیر یخ‌های قطبی، نشانه‌‌‏ای از تمدن ماقبل تاریخ

The post موسیقی ‌درمانی می‌تواند استرس و اضطراب را کاهش دهد appeared first on Persian Epoch Times.

  • محسن موسوی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی