خرید ساعت رولکس

ساعت رولکس اصل

خرید ساعت رولکس

ساعت رولکس اصل

ساعت رولکس,ساعت رولکس دست دوم,ساعت رولکس مردانه,ساعت رولکس زنانه,ساعت رولکس نقره ,ساعت رولکس طرح اصل,ساعت رولکس فیک زنانه,ساعت رولکس دیتونا,ساعت رولکس والار

بایگانی

عنبر نسارا

دوشنبه, ۲۲ بهمن ۱۳۹۷، ۰۲:۵۷ ب.ظ

عنبر نسارا

تشخیص و خواص و مضرات عنبر نسارا برای سینوزیت چیست در دسته پزشکی و سلامت سایت علم سرا

عنبر نسارا

همانطور که میدانید عنبر نسارا، ماده‌ای است که در ظاهر بی ارزش است و بقیه فکر میکنند تنها بعنوان کود حیوانی کاربرد دارد غافل از آنکه این ماده به ظاهر بی ارزش مدت هاست جای خود را در طب سنتی پیدا کرده و در درمان بسیاری از بیماری‌ها بخصوص بیماری‌های عفونی کاربرد دارد.

توضیحاتی در مورد عنبر نسارا

فواید عنبر نسارا (مدفوع الاغ ماده یا پشکل ماچلاق) شامل خاصیت میکروب‌کشی، کمک به درمان سینوزیت مزمن، سرماخوردگی و درمان عفونتهای زنان است.در این مطلب از سایت جسارت در مورد همه چیز درباره عوارض و خواص عنبر نسارا در دوران بارداری صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.

عنبر نسارا چیست

عنبر نسارا یا پشکل ماچلاق، مدفوع الاغ ماده است که از گذشته و در طب سنتی از آن برای درمان بیماریهای مختلف استفاده میشده است. امروزه نیز بسیاری از امراض و عفونتها را با این روش درمان میکنند و به عنوان یک آنتی بیوتیک طبیعی کاربرد دارد. در حقیقت استنشاق دود حاصل از سوزاندن عنبر نسارا می تواند در درمان زخم های ناشی از برخی بیماری ها همچون آبله مرغان، زونا، سالک، عفونتهای زنان، برخی بیماریهای تنفسی و غیره موثر باشد.

فواید و خواص عنبر نسارا

به طور کلی مهمترین فواید عنبر نسارا که در کتب طب سنتی از آن یاد شده است، خاصیت میکروب‌کشی این ماده میباشد. برخی از مهمترین خواص درمانی عنبر نسارا عبارتند از: دود دادن عنبر نسارا در محیط های بسته مثل فضای خانه، مانند اسفند اثر میکروب کشی قوی داردو انجام این کار به ویژه در فصول سرد، تاثیر قابل توجّهی در کاهش موارد بروز بیماری هایی مثل سرماخوردگی دارد؛ به ویژه اگر یکی از اعضای خانواده سرماخورده باشد می توان با این کار از افزایش بار ویروس در فضای محلّ زندگی کاست. دود حاصل از سوزاندن عنبر نسا برای درمان خارش پوست مفید است و به بهبود برخی بیماری های پوستی نظیر آبله مرغان، زونا و … کمک میکند. کمک به درمان سینوزیت مزمن از فواید عنبر نسارا بوده، در درمان سر درد نیز موثر است. از خاکستر عنبر نسارا میتوان برای معالجه تاولهای چرکی و دارای ترشح استفاده نمود. همچنین کمک به بهبود زخم های ترشّح دار ناشی ازدیابتو نیززخم های بستراز فواید عنبر نسارا است. دود دادن عنبر نسارا برای درمانگل مژه ( در مرحله حادّ آن) و نیز انواع عفونت های قی کننده چشممفید است. البته دود دادن طولانی مدّت عنبر نسارا برای چشم توصیه نمی شود. جالب است بدانید نتایج یک تحقیق علمی بر روی فواید عنبر نسارا، اثرات ضد میکروبی دود این ماده را بر روی میکروب‌های بسیار مقاومی مانند استافیلوکوک اورئوس و سودوموناس آئروژینوزا نشان داده است. متن کامل این پژوهش را میتوانید در این صفحه از سایت دانشگاه علوم پزشکی مطالعه کنید. کمک به درمان برخی بیماریهای زنانه و رفع عفونت یکی دیگر از فواید عنبر نسارا بوده، در طب سنتی از این ماده و دود دادن آن برای کاهش خونریزی و کوتاه کردن دوره عادت ماهیانه بانوان و درمان عفونت های واژینال استفاده می‌شود. دود حاصل از سوزاندن عنبر نسا برای تسکین موقت دندان درد مفید میباشد.

طریقه مصرف عنبر نسارا

برای این کار ۲ الی ۳ عدد عنبر نسارا را همراه با خاک شیر و اسپند و یا به تنهایی، روی کمی ذغال انداخته و گلدان سفالی که ته آن سوراخ داشته باشد را روی آن برگردانید، که در این صورت مانند دودکش می شود و بسته به نوع بیماری دود حاصل از آن را استنشاق کنید. به عنوان مثال: برای عفونت گوش باید دود را با قیف یا کاغذ لوله شده وارد گوش کرد. برای عفونت یا چرک گلو و سینوزیت هم باید دود را به گلو و مغز رساند. قرار دادن زخم ها در معرض دود عنبرنسارا و یا استعمال موضعی خاکستر آن بر روی محل زخم یا سوختگی برای التیام زخم مفید است. همچنین میتوان پودر یا کوبیده آن را چند مرحله روی زخم پاشید تا زود خوب شده و عفونت نکند. به منظور درمان عفونت‌های زنانه، باید واژن را با دود عنبر نسارا بخور دهید. برای این کار باید۱ الی ۲ عدد عنبر نسارا خشک شده را دود کرده و در زمانی که دود زیاد شد داخل شیشه ای با دهانه گشاد بریزید سپس دهانه شیشه را مقابل واژن بگیرید. این عمل را هر روز دو بار انجام دهیدتا کاملا اثرات عفونت از بین برود.

احتیاط در مورد مصرف عنبر نسارا

با وجود فواید عنبر نسارا در درمان بیماریها ذکر این نکته ضروری است که در تمام منابع علمی و طب سنتی فقط از سوزاندن و دود حاصل از این ماده برای درمان بیماری ها استفاده شده و به هیچ عنوان مصرف خوراکی آن جایز نمیباشد. نکته مهم دیگر در مورد این ماده تهیه آن از مراکز مطمئن است و لازم است از خود درمانی این ماده پرهیز شود.

آشنایی با عنبر نسارا

عنبر نسارا سرگین الاغ ماده ای است که در بهار جمع آوری می شود و از خواص دارویی عجیبی برخوردار است. این ماده به ظاهر مشمئز کننده بهترین دارو برای خشک کردن زخم های عمیق ناشی از جراحت و سوختگی می باشد. از این ماده برای درمان عفونت های داخلی و خارجی گوش و همچنین درمان زخم های دهان مانند آفت استفاده می شود. ابن سینا دود عنبر نسارا برای کاهش طول دوره ی قاعدگی و کم کردن خونریزی های ماهیانه در زنان تجویز می کرده است! دود عنبر نسارا یکی از بهترین درمان های سینوزیت های مزمن، سرما خوردگی، عفونت های واژینال و درمان انواع زخم های عفونی و غیر عفونی است. بزرگتر ها یادشان می آید که این ماده در چندین سال قبل برای درمان و بهبود زخم ختنه استفاده می شد. برخی گوش درد را با دود سیگار آرام می کردند، غافل از این که دود سیگار منفعت دود عنبر نسا را ندارد.

عنبر نسارا و سرماخوردگی

دود دادن عنبر نسارا در محیط های بسته مثل فضای خانه، مانند اسفند اثر میکروب کشی قوی دارد و انجام گاهگاهی این کار به ویژه در فصول سرد، تاثیر قابل توجهی در کاهش موارد بروز بیماری هایی مثل سرماخوردگی دارد؛ به ویژه اگر یکی از اعضای خانواده سرما خورده باشد می توان با این کار از افزایش بار ویروس در فضای محل زندگی کاست.

استنشاق دود عنبر نسارا

استنشاق دود عنبر نسارا یکی از راه های مناسب برای درمان سینوزیت های مزمن و حاد و سرماخوردگی است. این کار در درمان سردردهای کهنه نیز موثر است. برای این کار، عنبر نسارا را در یک اسفند دود کن ریخته روی شعله کم قرار داده دود متصاعد شده را استنشاق کنید.

عنبر نسارا و خارش

گرفتن مواضعی از بدن که دچار خارش است روی دود عنبر نسارا، یکی از روش های بسیار موثر در کاهش انواع خارش هاست. همچنین این کار، برای درمان تاول ها و زخم های ترشح دار نیز اثر مناسبی دارد. این روش یکی از بهترین روش های درمانی اگزما هم هست. همچنین این کار تاثیر بسیار خوبی در ترمیم سریع انواع زخم ها به ویژه زخم های سوختگی دارد.

  • محسن موسوی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی