خرید ساعت رولکس

ساعت رولکس اصل

خرید ساعت رولکس

ساعت رولکس اصل

ساعت رولکس,ساعت رولکس دست دوم,ساعت رولکس مردانه,ساعت رولکس زنانه,ساعت رولکس نقره ,ساعت رولکس طرح اصل,ساعت رولکس فیک زنانه,ساعت رولکس دیتونا,ساعت رولکس والار

بایگانی

درمان گرفتگی عضلات ران پا به سادگی

شنبه, ۲۷ بهمن ۱۳۹۷، ۱۱:۴۵ ب.ظ

درمان گرفتگی عضلات ران پا به سادگی

علت و درمان گرفتگی عضلات ران پا در اوایل بارداری چیست در دسته پزشکی و سلامت سایت علم سرا

گرفتگی عضلات ران پا , گرفتگی عضلات ران پا در بارداری , گرفتگی عضلات ران پا در کودکان , گرفتگی عضلات ران پا در فوتبال

همانطور که میدانید گرفتگی عضلات پا شرایطی بسیار شایع است و می تواند هر فردی در هر سنی را به دلایل مختلف تحت تاثیر قرار دهد. چه به صورت منظم و چه گاه به گاه با این شرایط مواجه شوید، روش هایی وجود دارند که می توانند به تسکین آن کمک کنند و همچنین روش هایی برای کمک به پیشگیری از گرفتگی عضلات پا در بلند مدت وجود دارند.

توضیحاتی در مورد گرفتگی عضلات ران پا

گرفتگی عضله به خصوص گرفتگی عضله ی ران ممکن است بسیار آزاردهنده ای باشد و این حالت ناراحت و غیر ارادی انقباض عضله نه تنها دردناک است بلکه موجب مختل شدن فعالیت های روزانه ی عادی مثل خوابیدن می شود اما به یاد داشته باشید که گرفتگی عضله مورد جدی پزشکی نیست و تنها با درمان های خانگی مثل کشش عضلات ، رژیم غذایی ، تمرینات ورزشی برطرف خواهد شد.

پیش از درمان گرفتگی عضلات ران پا

پیش از درمان گرفتگی عضله با استفاده از کشش عضله باید بدانید که کدام عضله دچار گرفتگی شده ، چرا که ران دارای عضلات متفاوتی می باشد که ممکن است هر یک دچار مشکل شوند پس تشخیص اینکه گرفتگی مربوط به کدام عضله می باشد قادر است اثر بخش بودن حرکات ورزشی را بیشتر کند ، که این مورد معمولا باید توسط یک مددکار پزشکی ، به خصوص پزشک یا درمانشناس و یا مربی ورزشی انجام شود. مفصل پشتی ران که در طول قسمت پشتی ران قرار دارد و به حرکت مفصل زانو کمک می کند و بالای آن به عضله ی سرین ماکسیموس(باسن)و پشت استخوان مفصل ران قرار دارد و انتهای آن به زانو متصل است. ماهیچه ی چهارسر ران که در طول قسمت های جلویی ران قرار دارد و بخشی از تاندون زانو و قوی ترین و پایه ای ترین ماهیچه ی بدن محسوب می شود.

گرفتگی عضلات ران پا و کشش

اگر در قسمت پشتی ران دچار گرفتگی شدید باید عضلات پشتی را کشش دهید ، که برای این کار روش های متفاوتی وجود دارد. روی زمین دراز بکشید و پای آسیب دیده را بلند کرده و از یک کمربند یا حوله استفاده کرده و آن به پنجه ی پا بپیچید و انتهای آن را در دست بگیرید و به آرامی به سمت خود بکشید و می توانید از دست دیگر برای ماساژ عضله ی ران در این حین استفاده کنید. اگر قادر به دراز کشیدن نیستید می توانید همین حرکت را در حالت ایستاده و یا نشسته در حالت دراز کشیده ی پاها هستند و خم کردن آن ها به سمت جلو تاثیری مشابه دارد. هرگز در حالت تنش عضله ی ران ، فشاری به آن وارد نکنید و تنها به آرامی پا را به سمت داخل بکشید و تنها در صورت کاهش و از بین رفتن درد فشار را افزایش دهید. راه رفتن بین انجام حرکات کششی نیز به بهبود درد کمک می کند.

گرفتگی عضلات ران پا و کشش عضله ی چهارسر

اگر در بخش جلویی ران دچار احساس گرفتگی شدید باید در عضلات چهارسر کشش ایجاد کنید و در این بخش با یکی از روش های موثر در رفع گرفتگی عضله ی چهارسر آشنا خواهید شد: برای کشش عضله ی چهارسر بایستید و پای آسیب دیده رو به عقب و عضله ی سرین ماکسیموس(باسن) بکشید و اگر بدون استفاده از وسیله ای و تنها با استفاده از دست قادر به گرفتن و کشیدن پا هستید ، کشش بیشتر و عمیق تری ایجاد خواهید کرد. حتما برای جلوگیری از آسیب دیدن عضلات و تاندون های زانو از در یک راستا بودن زانو و را ن اطمینان حاصل کنید. می توانید در این حین از دست دیگر برای ماساژ دادن عضله استفاده کنید. هرگز در این حالت عضله ، فشاری به آن وارد نکنید و تنها به آرامی پا را بکشید و تنها در صورت کاهش و از بین رفتن درد فشار را افزایش دهید. راه رفتن بین انجام حرکات کششی نیز به بهبود درد کمک می کند.

گرفتگی عضلات ران پا و نرمش کردن

نرمش کردن تاثیر زیادی در کمک به کشش گرفتگی ران دارد. حرکات معمول و عمومی باعث کشش عضلات می شوند اما از تمرینات یوگا نیز می توان بهره برد. تنها تمریناتی که قادر به انجام آن ها هستید را انجام داده و زیاد به خود فشار نیاورید. راه رفتن بهترین تمرین برای کمک به گرفتگی عضلات می باشد اما برای اطمینان از تحرک تمامی عضلات گام های بلند بردارید. استفاده از یوگای کششی و ترمیمی ماهیچه ها و همچنین اجرای بسیار آرام حرکاتی از یوگا که باعث کشش عضلات می شوند نیز بسیار تاثیر گذارند.

گرفتگی عضلات ران پا و ماساژ

ماساژ به دلیل تاثیر بر افزایش گردش خون در بافت های ماهیچه ای یکی از تاثیرگذار ترین راه های درمان گرفتگی عضله است و ماساژ همراه با کشش قادر است به سرعت گرفتگی عضله را از بین ببرد. محل گرفتگی را ماساژ بدید ، محل را به آرامی با دست فشار بدید و اگر دردی ندارید فشار را بیشتر کنید. استفاده از استوانه های فومی یکی دیگر از راه های تاثیرگذار در ماساژ ران می باشد و با فشار آوردن و چرخاندن آن بوسیله ی ران قدر به استفاده ی مفید از آن هستید. مراجعه به ماساژرهای حرفه ای علاوه بر ماساژ و درمان ، در شناسایی عضله ی آسیب دیده و یا عضلاتی که در معرض التهاب ثانویه هستند نیز تاثیر دارد. استفاده از ماساژ سوئدی ، عصبی و عضلانی و حرفه ای در این زمینه تاثیر گذار خواهد بود. حتما از قبل در مورد مشکل خود و برای جلوگیری از آسیب بیشتر در مورد مشکل خود با ماساژر صحبت کنید.

  • محسن موسوی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی