خرید ساعت رولکس

ساعت رولکس اصل

خرید ساعت رولکس

ساعت رولکس اصل

ساعت رولکس,ساعت رولکس دست دوم,ساعت رولکس مردانه,ساعت رولکس زنانه,ساعت رولکس نقره ,ساعت رولکس طرح اصل,ساعت رولکس فیک زنانه,ساعت رولکس دیتونا,ساعت رولکس والار

بایگانی

شهر لیژ در بلژیک | Liège

سه شنبه, ۳ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۰۱:۱۶ ق.ظ

شهر لیژ در بلژیک | Liège

بلژیک به معنای واقعی کلمه یکی از کشورهای بسیار آرام و زیبای اروپایی است که با آن که جمعیتش کم است و مساحتش نسبت به خیلی از کشورها کوچک است اما، در این کشور شهرهای مختلف و معروف زیادی وجود دارد که حداقل اسم چند تای آن ها تا به حال گوشتان خورده است. شهر لیژ در بلژیک یکی از همین شهرهای نام آشنایی است که گفتیم. از آن جایی که لیژ، از شهرهای بزرگ کشور بلژیک است و مرکز استانی به همین نام هم می باشد، ما تصمیم داریم تا این شهر بلژیکی را به شما معرفی نماییم پس در ادامه با ما در الی گشت همراه باشید.

شهر لیژ در بلژیک | Liège

مختصری درباره ی شهر لیژ در بلژیک

در مقدمه درباره ی موقعیت لیژ در کشور بلژیک گفتیم که؛ این شهر یکی از شهرهای بسیار بزرگ این کشور است و مرکز استان لیژ در منطقه ی فدرال والوون در کشور بلژیک واقع شده ‌است. به دلیل همسایگی این شهر با دو کشور محبوب اروپای دیگر یعنی آلمان و هلند بیشتر مردم این شهر به زبان های هلندی، فرانسوی و آلمانی صحبت می کنند و از آن استان های ۳ زبانه ی بلژیک است. واحد پولی نیز در این شهر مانند تمامی شهرهای بلژیک، یورو است. شهر لیژ در بلژیک دارای مساحتی برابر با ۶۹ کیلومتر مربع و همچنین جمعیت ۲۰۰ هزار نفری در خود می باشد.

لیژ از لحاظ موقعیت جغرافیایی در دره ی رودخانه ی Meuse در شرق کشور بلژیک قرار گرفته است و با کشورهایی چون آلمان و هلند همانطور که گفتیم،همسایه است. همچنین این شهر یکی از مراکز اقتصادی و فرهنگی در کشور بلژیک می باشد. مردم این شهر به ورزش، خصوصا ورزش هایی مثل فوتبال علاقه ی بسیار زیادی دارند. اقتصاد این شهر نیز بسیار پیشرفته می باشد. اگر بخواهیم درباره ی تاریخ شهر لیژ برای شما صحبت کنیم باید بگوییم که؛ این شهر به دلیل موقعیت جغرافیایی که دارد در طول سال های مختلفی مورد هجوم اقوام مختلف و مهاجم قرار می گرفته است.

خرید آنلاین پرواز

خرید آنلاین تور

رزرو آنلاین هتل

مختصری درباره ی شهر لیژ در بلژیک

اما این هجوم ها و به تبع آن اتفاقاتی که در پی آن داشته هیچ وقت در پیشرفت و اهمیت این شهر تاثیر چندانی نگذاشته است و به همین خاطر تا حدودی حتی اهمیتش را از دست داده است. درباره ی ریشه ی نام شهر لیژ در بلژیک باید این را بگوییم که این واژه از زبان آلمانی وام گرفته شده است. با این حال اما ساکنین این شهر از نژاد والون ها هستند که سابقه ی خانوادگیشان به کشور فرانسه می رسد. تا به این جای کار ما از کشورهایی همچون آلمان، فرانسه و هلند نام بردیم و خود شهر هم که در بلژیک است! بنابراین می توانیم با اطمینان این نتیجه را بگیریم که این شهر را باید پایتخت اقوام و همین طور فرهنگ های مختلف موجود در کشور بلژیک خواند.

از لحاظ آب و هوایی نیز این شهر دارای آب و هوایی ساحلی است. البته به طور کلی کشور بلژیک از آب و هوای معتدل دریایی برخوردار است و به صورت کلی در تمام فصول سال هم این کشور دارای بارش باران می باشد. تابستان ها خنک و زمستان های سردی دارد. شهر لیژ هم از این قاعده مستثنا نیست و آب و هوای معتدلی در اغلب ماه های سال در این کشور پا برجا است.

اگر قصد دارید تا به بلژیک سفر کنید و خواستید که از این شهر بزرگ و دیدنی بازدید کنید؛ بهترین زمان برای سفر ماه های می (۱۱ اردیبهشت تا ۱۰ خرداد)، جولای(۱۰ تیر تا ۹ مرداد)، آگوست(۱۰ مرداد تا ۹ شهریور) و سپتامبر(۱۰ شهریور تا ۸ مهر) بهترین زمان برای سفرتان می باشد. اما لازم است بدانید که زمستان های این شهر بسیار سرد است پس اگر زمانی در زمستان خواستید به شهر لیژ در بلژیک سفر کنید حتما به اندازه ی کافی لباس به همراه خود ببرید.

 

اگر به شهر لیژ سفر کردید ۳ غذا در این شهر از محبوبیت خاصی برخوردار هستند که آن ها عبارتند از: همبرگر، اسپاکتی و سیب زمینی حتما این سه غذای محبوب را امتحان کنید. از لحاظ سیستم حمل و نقل در شهر لیژ نیز باید بگوییم که؛ رفت و آمد در این شهر از طریق اتوبوس، ترموا و تاکسی انجام می شود. البته استفاده از دوچرخه هم در این شهرو هم در کل در میان تمامی شهرهای بلژیک بین مردم بسیار رایج است. نکته ی حائز اهمیت برای آن هایی که ماشین اجاره می کنند این است که در شهر لیژ پارکینگ های متعددی وجود دارد.

جالب است بدانید که جشنوارهای زیادی در شهر لیژ برگزار می شود، علت آن هم علاقه ی زیاد مردم این شهر به جشنواره است. از جمله جشنواره های معروف این شهر نیز می توانیم به فستیوال موسیقی نوکتورنه که در طول یکی از تعطیلات آخر هفته ماه ژوئن برگزار می گردد و جشن ۱۵ آگوست که این جشنواره ۳۰۰ هزار نفر بازدید کننده دارد، اشاره نماییم. بهترین سوغاتی که می توانید از شهر لیژ در بلژیک تهیه کنید شکلات است.

زیرا شکلات های این کشور بسیار معروف و خوشمزه هستند. درباره ی این شهر یک سری نکات وجود دارد که دانستن آن برایتان می تواند جالب توجه باشد. شما می توانید تا از آب لوله کشی این شهر استفاده کنید. همچنین یادتان باشد که برای دسترسی به این شهر پرواز مستقیمی از ایران به لیژ وجود ندارد و شما باید ابتدا به پایتخت بلژیک که بروکسل است بروید و سپس به سمت لیژ به صورت زمینی یا هوایی سفر کنید.

لیژ WEATHER

لیژ

جاذبه های شهر لیژ در بلژیک

  • پله های تاریخی مونت بورن لیژ | Montagne de Bueren

پله های تاریخی شهر لیژ با ۳۷۴ پله که نامش را از وینسنت د بورن وام گرفت. کسی که در برابر حمله دوک بورگاندی در قرن ۱۵ میلادی به این شهر، جانانه از آن دفاع کرد. اینجا بنای یادبودی است برای ۶۰۰ نفر از سربازان کشته شده در این جنگ که در سال ۱۸۸۱ ساخته شد.

  • موزه ی آکواریوم لیژ | Aquarium et Musee de Zoologie

در این موزه که نامش کمی سخت تلفظ می شود، شما می توانید انواع ماهی های کم نظیر و رنگارنگ را مشاهده کنید، در طبقه بالا نیز اسکلت های تاریخی و همینطور حیوانات تاکسیدرمی شده مانند میمون، گربه های بزرگ، پرنده و…. نگهداری می شود. بازدید از این موزه زیبای حداقل ۳ ساعت از روز شما را خواهد گرفت اگر بخواهید به طور دقیق تمام قسمت های آنها بازدید کنید.

  • کلیسای سنت ژاکوس لیژ | Eglise St-Jacques liege

برای بازدید از جاذبه های شهر لیژ سعی کنید کلیسای سنت ژاگوس اولین مقصد شما باشد چون در طول رو تنها دو ساعت این بنای قدمی و با ارزش برای بازدید عموم باز است.


  • محسن موسوی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی